Zilele Sfântu Gheorghe 2016
16 - 24 APRILIE
25.04.2016:
S-a lăsat cortina


Deşi mulţi au aşteptat, primarul Antal Árpád nu s-a adresat mulţimii la închiderea celei de a 25-a ediţii a Zilelor Sfântu Gheorghe din cel puţin patru motive. Pe deoparte a considerat cu nu ar fi fair din partea lui după ce, din motive neimputabile lui, nu a participat la organizare. În al doilea rând nu a ieşit pe scenă nici datorită faptului că, campania electorală este foarte aproape şi el a anunţat deja că va candida pentru un nou mandat. De aceea, ca şi în 2012, s-a abţinut să se expună public ca să nu se creeze impresia, că Zilele Sfântu Gheorghe fac parte din campania electorală şi să nici nu beneficieze de vre-un avantaj faţă de ceilalţi candidaţi. „Nu în ultimul rând fostul viceprimar Czimbalmos-Kozma Csaba, care a avut un rol determinant în organizarea tuturor celor 25 de ediţii ale zilelor oraşului, merită cinstea să încheie ediţia jubiliară” – a afirmat Antal Árpád.

La conferinţa de încheiere a Zilelor Sfântu Gheorghe, desfăşurată la Benke Kúria, din Moacşa, a fost prezentă şi Bonnie Tyler, care a avut cuvinte de laudă despre oraş şi despre publicul, care - a apreciat ea - a fost în număr de 40 000. Interviul cu starul britanic vezi în articol separat.

Viceprimarul municipiului, Sztakics Éva a considerat că s-a menţinut şi în actuala ediţie ideea de bază enunţată acum 25 de ani de iniţiatorii Zilelor Sfântu Gheorghe, şi anume că, zilele oraşului trebuie să fie o punte între locuitorii român şi maghiari al urbei. „Succesul sărbătorii este garantat tocmai de faptul că se ţine cont tot timpul de dorinţele şi reacţiile comunităţii” – a opinat Sztakics Éva.

La conferinţa de presă s-a mai afirmat: dintre cele 268 de puncte de program una a fost anulată, la trei a fost modificată ora de începere, celelalte evenimente s-au desfăşurat întocmai programului.

Noua locaţie din centru a scenei principale a mărit numărul spectatorilor care pot participa la evenimente de cel puţin patru ori.

Bugetul din 2016 a Zilelor Sfântu Gheorghe este practic egală cu ceea a ediţiei de anul trecut, 1 200 000 de lei, din care 700 000 de lei a fost asiguraţi de Primăria locală,

500 000 au intrat din sponsorizări, închirieri de spaţiu, etc.

Unele locaţii (scena principală, scena din Grădina Artelor) au avut un buget asemănător cu cel de anul trecut, altele (kARTa Session), au beneficiat de un buget dublu comparativ cu 2015.

Scena principală, cu tehnica de sunet, lumini şi video au fost asigurate de o firmă din Sibiu la un nivel cu care au fost mulțumiți toţi protagoniştii care au participat la eveniment. Laser-show-ul de închidere a fost asigurat de o companie din Braşov.

Organizatorii Zilelor Sfântu Gheorghe au fost Primăria Sfântu Gheorghe, Casa de Cultură Kónya Ádám şi Fundaţia Pro Georgio Sanctio, partener principal Consiliul Judeţean Covasna.

Organizatorii principali au fost: Dancs Zsolt és Grubisics Levente.

Activitatea Biroului de Imagine a fost condusă de Barta Mónika şi Knop Ildikó, la faza de proiectare au participat aproximativ 40 de persoane, iar în faza de execuţie 120, din care 40 de voluntari.

Un rol important i-a revenit Biroului de Organizare Evenimente Culturale, lui Fazakas Éva şi Pichler Réka.

Comunicarea vizuală a fost coordonată de Grubisics Csaga cu şapte fotoreporteri şi un cameraman (Tompa Réka, Codra Botond, Sánta István, Klárik Lóránd, Dobra Lehel, Kelemen Lajos, Demeter Attila, video (aftermoovie) Ürmösi Mihály Levente).

Biroul de presă a fost condus de Ménessy Kitty. Pe lângă Ambrus Melinda, Kiss Edit şi Némethi Katalin au lucrat trei stagiari şi două persoane s-au îngrijit de mapa de presă, iar Bandi István-Zsolt a fost responsabil cu site-ul web al evenimentului.

Mulţumim presei pentru colaborare.





înapoi la prima pagină articolul următor >>
Afişare pagină: 295
© - Zilele Sfântu Gheorghe 2016